BENCE GAZETECİ OLMAK...


Dün seçim heyecanım dolayısıyla bir yazı kaleme alamamıştım. Bu konu üzerinedeuzun zamandır düşüncelerimi paylaşmak niyetindeydim..

Gazeteci olmak mı? Gazeteci kalmak mı?

Günümüzde düşündüğünü rahatça yazabilmek gazetecinin hayali…

Çalıştığı gazetede düşündüğü gibi yazılar yazabilmek gazetecinin hayali…

Menfaat için satılmamış, doğruyu yazdığında siyasetin ve egemen kişi veya kişilerin tesirinde kalmayan gazeteler de okuyucunun hayalidir bana göre…

Evet, bu ülkede gazeteci olmak, gazeteci kalmak...

Türkiye’de objektif olmanın, vicdan ve akılla gazetecilik yapmanın zor olduğu bir dönemden geçtik ve hala geçiyoruz. Peki sizce kadın gazeteci olmak, nasıldır?

 Mesleğime aşık bir kadın olarak söylemek istiyorum ki, gazeteci olmak dünya’nın en güzel hissi. Ama tabii ki imkan verilirse..


Geçenlerde bir erkek okuyucumdan bir soru aldım yazdığım yazılar ile ilgili. “feminist misin?” sorusuydu. Beni bir taraftan mutlu etti bir taraftansa üzdü bu soru aslında. Şöyle açıklamak istiyorum, kadınlarla ilgili yazdığım yazılar siz okuyanları bilgilendirip,üzerinde düşündürüyorsa bu beni mutlu eder, ben bunun için yazıyorum. Çıkan haberler ve yaşanan durumlar doğrultusunda yazılarıma yön veriyorum. Ordan bakınca feminist duruyorsam, evet öyle kabul edebilirsiniz. :)


   Yaşanan sorunlara değinmek istiyorum birazda kendimce... Türkiye'de ne yazık ki erkek egemen bir zihniyet var; “Elinin hamuruyla bulaşma" gibi kaba bir düşünceye rastlamıştım mesela bir keresinde.... Feminist değilim, bazı kesimlerde bu egemen zihniyetinin olmamasını diliyorum ve onun içinde bu konuya çokça vurgu yapmayı tercih ediyorum..



Kadın her yerde, her işte olmalıdır!


TÜİK’in verilerine göre;

         Kasım 2013 itibariyle, yazılı medyanın yayın, basım ve dağıtım bölümlerinde toplam çalışan sayısı   66 bin 374. Bunun 46 bin 54’ü ile yüzde 69.3’ünü erkekler oluşturuyor. Yazılı medyada çalışan   toplam kadın sayısı ise 20 bin 320.

     Ayrıca TÜİK’in 2012 yılına ait verilerine göre, yazılı basında sarı basın kartlı gazetecilerin yüzde 78.22’si erkek.

-bk

busekuytu

Çalışıyor, geziyor, okuyor, öğreniyor ama en çok; yazı yazmayı seviyor! Bu yüzdendir ki; yazdığım konuların, yeni fikirlere hayat verdiğini düşünüyorum.. Gazeteci,Muhabir/PR

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorum yazın... :)