TÜRKİYE’DE EĞİTİM SİSTEMİ



     Türkiye’de birçok alanda düzenleme ve değişiklikler yapıldığı gibi eğitim sisteminde de çokça değişiklikler yapıldı. Sizce ne kadarı doğru ve yeterli?

     Uygulanan eğitim politikalarına baktığımda milli eğitimin sistem üzerinde yaptığı değişikliklerin çocukların ve gençlerin üzerindeki etkisini analiz edilmeden yürürlüğe koyulduğunu görüyorum. Gelen her bakan, kendinden önce yapılanları yok sayarak kendi kadrosunu ve kendi sistemini oturtmaya çalışmış kendi kanaatimce.

     Buradaki asıl sorunun sistemde çok sayıda yapılan değişikliğin  velilere, öğrencilere ve öğretmenlere yeterince danışılmadan plansız ve programsız bir şekilde yapılıp, uygulanması.  Bütün bunların dışında, bu konu ve iki gündür kaleme aldığım konuları bağdaştırmak istiyorum.  Evet bana göre Türkiye’deki eğitim sistemi kendi ülkemizce ve diğer ülkelere kıyasla yetersiz. Sadece dil, sosyal bilgiler, fen bilgisi, matematik değil....İSTEĞİM, BU DEVİRDE ÜLKEMİZDEKİ  İNSANLARIN VİCDAN, KADIN, ÇOCUK  HAK  VE ÖZGÜRLÜKLERİ, VE OTOKONTROL  KONULARINDA  EĞİTİM  ALMALARI GEREKTİĞİ..

Twitter: ArtColors


     Çözüm olarak, emniyet tedbirleri, cezalar,  idamlar vs. gibi önlemler akla ilk gelenler evet. Onların yanında ise insanlara; otokontrol, vicdan gelişimi ve duygusal olgunluğu kazandırmak gerekiyor. Bu davranışlara iten içsel, psikolojik faktörleri değerlendirmeli ve dolayısıyla çözüm içinse eğitim şart.

     Eğitim sistemimizin akademik başarı ve sinavlara hazırlayan derslerinin yanı sıra bahsettiğim bu konularla ilgili biraz daha sorumluluğu üzerine alacağı günleri sabırsızlıkla bekliyorum...
Umarım okullarımız iyi insan, iyi vatandaş ve mutlu birey yetiştirme gayretinde olan okullara dönüşür...

-bk


busekuytu

Çalışıyor, geziyor, okuyor, öğreniyor ama en çok; yazı yazmayı seviyor! Bu yüzdendir ki; yazdığım konuların, yeni fikirlere hayat verdiğini düşünüyorum.. Gazeteci,Muhabir/PR

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorum yazın... :)