İNSAN, DÜŞÜNEN BİR BUKALEMUNDUR

  Aristo, “İnsan, düşünen bir hayvandır” der. Gerçekte insanı hayvandan ayıran başlıca nitelik, düşünme mekanizmasına sahip olmasıdır.

  İnsan, var olduğunu ancak etrafını saran dünyayı kavrayabildiği ölçüde anlar. Bu kavrama işi de hiç şüphesiz düşünme yoluyla olur. İnsan olay ve fikirler karşısında düşünebiliyorsa var demektir.

Önceden hayat şartlarının her insan için aynı olduğunu,insanların çok farklı olduğunu hiç düşünmezdim. Aynı hayatları yaşamasak da aynı geleceği aynı dünyayı paylaşıyoruz hepimiz. Hatta ve hatta aynı teknolojiyi... Peki bunları neden fark edemiyoruz?  Çünkü düşünmeyi, anlamayı, belki de anlatmayı ve düşünmeyi bıraktık. Bu hale gelmemizde ki payımız çok büyük.



YÖNLENDİRİLMEYİ BİZ SEÇTİK, YÖNETMEK YERİNE…


"Acaba bunu yapsam ne olur?", "Bunu yaparsam insanlar ne der?" Yahu kendine dönüp bir sor; "Ben bunu yapacak biri miyim?" Evet sorgulamamız ve DÜŞÜNMEMİZ  gereken asıl mesele bu.

Biz nasıl biriyiz? Nerede yanlış, nerede doğru yapıyoruz? Bu soruları çeşitlendirebilirim aslında, hemde çokça... Kendimi de bu durumun içerisinde değerlendiriyorum tabii ki. Yaptıklarım benim tercihlerim mi, yoksa ben de mi yönlendirilmeyi seçtim? Yoksa bende izlediğim dizi ve film sahnelerini bilinçaltımda hala oynatmaya devam mı ediyorum?






SOSYAL MEDYANIN  ÖZEL HAYATIMIZA ETKİSİ


Hayat sadece sosyal ağlardan ibaret mi yani? Hepimizin aslında en büyük sorununa parmak bastım dimi dimiii :) Peki neden böyleyiz? Artık beraber iki sohbet etmek, bazı konularda fikir ayrılığına dahi düşsek tartışmak artık bize keyif bile vermez hale geldi. Bir çoğumuz klavye beyefendisi yahut hanımefendisi olduk çıktık.  Yan yana gelince de konuşacak tek kelime bulamıyoruz. Herkeste ki tavır, duruş, düşünce aynı. İnsanlar artık hayal kurmuyor, kurulmuş hayalleri kendi hayalleriymiş gibi anlatıyor.


Düşünmek, fikir üretmek,kendinden de bir şeyler katmak gerek. Düşünmek farklı olmaktır. Evet farkındalık; aslında ihtiyacımız olan sadece bu. Kendi cevherinizi fark edip gerçekten neler  yapabileceğinizi düşünün. Unutmayın sadece kendini düşünen büyük insan olamaz.


busekuytu

Çalışıyor, geziyor, okuyor, öğreniyor ama en çok; yazı yazmayı seviyor! Bu yüzdendir ki; yazdığım konuların, yeni fikirlere hayat verdiğini düşünüyorum.. Gazeteci,Muhabir/PR

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorum yazın... :)